FANDOM

Czarownica
Maleficent
Informacje
Tytuł: Maleficent
Premiera: 28 maja 2014 (Świat)

30 maja 2014 (Polska)

Gatunek: Fantasy
Wytwórnia: Walt Disney Studios
Wykonanie
Reżyseria: Robert Stromberg
Scenariusz: Linda Woolverton
Muzyka: James Newton Howard
Zdjęcia: Dean Semler
Powieść: Charles Perrault

Czarownica - Zdrada, której doświadczyła Diabolina, zmienia jej czyste serce w kamień. Żądna zemsty rzuca klątwę na Aurorę - nowo narodzoną córkę króla wrogiego królestwa.

Obsada Edytuj

  • Angelina Jolie jako Diabolina
  • Elle Fanning - królewna Aurora
  • Sharlto Copley - król Stefan
  • Sam Riley jako Diaval
  • Imelda Staunton - wróżka Flora
  • Juno Temple - wróżka Hortensja
  • Lesley Manville - wróżka Niezabudka
  • Brenton Thwaites - książę Phillip
  • Kenneth Cranham - król Henry
  • Hannah New - królowa Leila

Fabuła Edytuj

Stefan pochodził z królestwa starego króla Henry'ego. Zaprzyjaźnił się z Maleficent, potężną wróżką i protektorką Wrzosowisk graniczących z lądem przyjaciela, które Henry chciał podbić. Król obiecał swe królestwo i córkę temu, kto przyniesie dowód na zabicie znienawidzonej Maleficent. Stefan był tak zdeterminowany by zostać monarchą, że odciął skrzydła swej przyjaciółce gdy spała i sprezentował je królowi. Otrzymał za królestwo a Maleficent uczyniła sobie za kruka posłusznego sojusznika, Diavala.

Ten doniósł jej o narodzinach Aurory, córki Stefana i wnuczki śp. króla Henry'ego. Maleficent − która objęła królewskie rządy nad Wrzosowiskami − wprosiła się na uroczystość i rzuciła klątwę na jego dziecko. W dniu 16. urodzin miała ukłuć się wrzecionem w palec i zapaść na sen z którego się nie wybudzi. Widząc ukorzonego Stefana, złagodziła czar, dodając do niego słowa o złamaniu tylko za pomocą pocałunku prawdziwej miłości. Aurora została ukryta i wychowywana przez wróżki a wszystkie wrzeciona w królestwie spalono. Stefan wysłał nawet armie na Wrzosowiska, które Czarownica otoczyła żywym, kolczastym murem, przez co jego armię pokonano.

Maleficent przez te wszystkie lata obserwowała z bliska dziecko i niekompetencję jej opiekunek. Zbliżyła się do niej emocjonalnie i w 15. rodziny ujawniła się jej jako matka chrzestna. Próbowała też odczynić klątwę, lecz poniosła porażkę. Aurora za to poznała księcia Filipa a żeby zapobiec klątwie, Maleficent pozwoliła jej zamieszkać na Wrzosowiskach. Aurora usłyszała jednak od wróżek o swoim ojcu i pogalopowała na koniu do pałacu króla, w dniu swych 16. urodzin.

Na miejscu, król Stefan postradał rozum, wpatrując się w dawno skradzione skrzydła i odmawiając widzenia się z żoną, Leilą. Aurora wypełniła klątwę i zapadła w sen. Maleficent porwała Filipa i przedarła się do zamku, zmuszając księcia do pocałowania dziewczyny. Gdy to nie zadziałało, sama przeprosiła Aurorę i pocałowała ją w czoło, co złamało klątwę. Aurora wybaczyła jej. Gdy miały opuścić zamek, Maleficent została schwytana przez straże króla. Zamieniła swego kruka w smoka i walczyła dopóki Aurora uwolniła jej skrzydła z gabloty, przez co połączyły się z właścicielką. Krótka, osobista walka między czarownicą a królem, doprowadziła do zrzucenia Stefana z wieży zamkowej, gdy chciał po raz drugi zabić swą eks-przyjaciółkę z czasów młodości.

Aurora została koronowana na królową obydwu ziem, Wrzosowisk i terytoriów swego ojca oraz dziadka. Filip towarzyszył jej w tym dniu a szczęśliwa Maleficent wróciła do roli obrońcy, tym razem zupełnie nowej krainy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki